5 tips om je spanningshoofdpijn weg te masseren

    Hieronder staan 5 manieren om jezelf te masseren, en om hopelijk van die vervelende hoofdpijn af te komen. 

    Voor de duidelijkheid, te veel spanning in de nek is één van de veroorzakers van hoofdpijn. Met deze tips maak je de spieren weer soepel, maar een echte oplossing is het niet. Minder stress en een betere houding zou voor de meeste mensen de echte oplossing zijn.

    Dat gezegd hebbende, hier zijn 7 manieren om je eigen nek te masseren

    Tip 1: Ontspan

    Een behoorlijke inkopper, maar probeer je bewust te ontspannen. Leg je telefoon weg, laptop aan de kant en even rust. 

    Tip 2: Maak je schouders los

    De nekspieren zijn verbonden met de schouders. Trek je schouders helemaal op terwijl je je adem inhoudt, houd dit een paar tellen vast en ontspan je schouders (laten zakken). Doe dit een aantal keer om de schouders los te krijgen.

    Tip 3: Masseer je hoofdhuid

    Stimuleer de doorbloeding van je hoofdhuid door met je vingertoppen lichter cirkels te masseren, alsof je je haar wast. 

    Tip 4: Maak de nekspieren los

    Ga ontspannen en rechtop in een stoel zitten. Buig je hoofd rustig naar rechts en houd deze houding even vast zodat de nekspier wat opgerekt wordt. Doe hetzelfde de andere kant op. Herhaal dit een aantal keer.

    Tip 5: Masseer de nekspieren

    Warm je handen even op door ze tegen elkaar aan te wrijven. Ga rechtop zitten en leg je hand in je nek, knijp een paar tellen stevig in de nekspieren en laat ze langzaam weer los. Werk van onder naar boven en doe dit 3 keer.

    Deze oefeningen zijn bedoel om je eigen nek te masseren en van de drukkende hoofdpijn af te komen. Je kan altijd het beste naar de huisarts gaan om te overleggen of dit een oplossing voor je is en hoe je de oefeningen het beste kunt uitvoeren. Deze tips zijn enkel bedoeld om te helpen, dit is géén medisch advies.

    Geef een reactie

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *